Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of English --- English language --- wetenschappelijk taalgebruik --- linguïstiek --- Engels
Choose an application
Betekent knuffelcontact hetzelfde als knuffelmaatje? Zijn waterwappies klimaatknuffelaars of juist niet? Behoren applauskinderen tot de achterbankgeneratie of tot de havermelkelite? Je kunt last hebben van hoestschaamte, bedrijfswagenschaamte en singleschaamte, maar waar kun je je nog meer voor schamen? Waarom heet de goede huisvader nu voorzichtig en redelijk persoon? Nieuwe woorden en hun betekenis: anderhalvemetercoach, coronakapsel, kuchscherm, infobesitas, elektrisch cremeren, mondluier, fietssuggestiestrook, knalpotterreur, influenceer, beengroet, boze witte man, fusiegezin, brievenbusappeltaart, neusdecolleté, covidik kijken, haarakiri, uitstelmoeder, spermaterrorisme, leukigheidsmaatschappij, deugschaamte, baarmoederstaking, vivaldicoalitie, bodyshaming, huidhonger, mikadogezin, avondimmigreren, balkoncert, kaaggate, bro, fuifhonger, lippenstiftfemiisme, froetefilter, vertiktokking, lockdownseks, dadfluencer, drieklapszoen, eenzaamheidsvirus, netflixisering, facebookdepressie, gespreksnarcisme en vele anderen.https://www.standaardboekhandel.be/p/knuffelcontact-waterwappie-9789463192446
Dutch language --- woordenschat --- Lexicology. Semantics --- Nederlands --- Taalgebruik --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- History --- New words
Choose an application
Rijke en enthousiasmerende publicatie voor leerkrachten van de basisschool en pabo-studenten over preleescurriculum Alfa-bedding.
Nederlands --- Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- Dutch language --- ontluikende geletterdheid --- taalgebruik --- dyslexie --- taalverwerving --- taalvaardigheid --- linguïstiek
Choose an application
Didactics of English --- English language --- wetenschappelijk taalgebruik --- rapporteren --- linguïstiek --- Engels --- wetenschappelijke publicaties
Choose an application
Het vertellen van verhalen is populair onder zowel merk als mens: het is een krachtige manier van communiceren. Storytelling is een sociaal fenomeen, en daarom zien we in de communicatiepraktijk verhalen vaak verschijnen op sociale media. Hoe vertel je op sociale media een verhaal dat mensen willen horen en doorvertellen? Een verhaal waarmee een merk erin slaagt om consumenten te boeien, betrekken en binden? Kortom, een succesvol verhaal dat engagement oproept? In deze publicatie gaan we op zoek naar het antwoord op de overkoepelende vraag: Welke factoren dragen bij aan het succes van verhalen die merken delen op sociale media?
Merkcommunicatie. --- Sociale media. --- #SBIB:309H2821 --- Reclameboodschap: functies, genres, taalgebruik historiek --- Marketingcommunicatie --- Marketing --- storytelling --- communicatie --- marketingcommunicatie --- Branding --- Marktonderzoek --- Merkbeleid --- Merkstrategie
Choose an application
Writing in English (or 'Wren' for short) is primarily aimed at university/university-college students whose mother-tongue is Dutch and who wish to develop their English writing skills across a range of genres at an advanced level. Volume I provides detailed guidance on core writing skills (note-taking, paraphrasing, cohesion, register and expression) and covers a range of academic and non-academic genres (summary, essay, review, letters and e-mails). Volume II offers a battery of exercises with solutions to help students develop the necessary skills for effective written communication.https://biblio.ugent.be/publication/5971607
schriftelijke communicatie --- schrijfvaardigheid --- Engels : schrijven --- 802 --- English language --- wetenschappelijk taalgebruik --- rapporteren --- linguïstiek --- Engels --- wetenschappelijke publicaties --- Schrijven --- Engelse literatuur --- Spelling --- Schrijven ; Engelse taal --- Engelse Taal. --- Schrijven. --- wetenschappelijk schrijven
Choose an application
Veel eerstejaarsstudenten in het hoger onderwijs worstelen met het schrijven van een academische tekst. Een van de oorzaken is dat er in hun vooropleiding onvoldoende aandacht aan schrijven is besteed. Daardoor zijn zij niet op de hoogte van de eisen die er in het hoger onderwijs aan hun schrijfvaardigheid worden gesteld.Basisvaardigheden academisch schrijven geeft inzicht in de criteria voor wetenschappelijk schrijven en leert studenten hoe zij die criteria in hun teksten kunnen toepassen. Dit boek loodst studenten (en docenten) door het schrijfproces. Alle aspecten van het schrijven worden behandeld, met verwijzingen voor verdieping. Studenten ontdekken wat er ontbreekt aan hun taal- of schrijfvaardigheid, wat een wetenschappelijke schrijfstijl kenmerkt, welke eisen aan schrijfvaardigheid worden gesteld, hoe ze efficiënt een academische tekst schrijven en hoe ze een logische structuur opzetten. Daarnaast leren ze hoe ze om moeten gaan met bronnen in een academische tekst, hoe ze samenhang in teksten kunnen aanbrengen en hoe ze kritisch op eigen schrijfwerk kunnen reflecteren. Ook studenten van wie het Nederlands niet de eerste taal is, hebben veel baat bij dit boek. Basisvaardigheden academisch schrijven is een echt ‘doe-boek’ met veel oefeningen en een uitgebreide website.Basisvaardigheden academisch schrijven richt zich op bachelorstudenten in het hoger onderwijs, maar ook andere studenten kunnen het boek gebruiken om hun academische schrijfvaardigheid te vergroten.Het boek is geactualiseerd. De voorbeelden zijn geactualiseerd. Daarnaast is er een link gemaakt met de MOOC Beter schrijven in het hoger onderwijs. Deze sluit aan op de uitgangspunten van het boek en fungeert als verrijking voor de student. Ook kan de student op deze manier meer aan zelfstudie doen. Tot slot is de hoofdtekst van het boek op bepaalde punten aangepast en aangevuld, op basis van feedback van docenten, studenten en de auteurs zelf.
Science --- Higher education --- Hoger onderwijs --- Schrijfvaardigheden --- Bachelorproef --- Eindwerk --- Taalvaardigheid --- Study methods --- Didactics of Dutch --- Stilistics --- wetenschappelijk taalgebruik --- eindwerken schrijven --- teksten schrijven --- schrijfvaardigheid
Choose an application
Of je nu een presentatie moet geven, op jobinterview gaat of gewoon een gesprek voert: mondelinge beheersing van het Nederlands bepaalt mee of je boodschap goed overkomt. Scherp je spreekstijl aan helpt je je uitspraak te verbeteren aan de hand van theorie rond dialect en klanken en de oefeningen die daarbij horen. Met de presentatietechnieken en de reeks mondelinge oefeningen ten slotte stoomt dit boek je klaar voor elke mogelijke situatie waarin je het woord moet nemen.https://www.standaardboekhandel.be/p/scherp-je-spreekstijl-aan-9789401477529
Mondelinge communicatie. --- Nederlands --- Mondelinge taalvaardigheid --- Spreken --- Woordenschat --- Presenteren --- Stemgebruik --- Interview --- Telefoneren --- Improvisatie --- Argumenteren --- Sollicitatie --- Didactics of languages --- Stilistics --- Psycholinguistics --- spreken in het openbaar --- presentatietechnieken --- Nederlandse taal ; taalgebruik --- communicatie --- presenteren --- spreken --- Dialect --- Taalvaardigheid
Choose an application
Hoe en wanneer is de Nederlandse standaardtaal ontstaan? Nicoline van der Sijs laat zien hoe taalgeleerden in de zestiende en zeventiende eeuw discussieerden over de vraag hoe de ideale standaardtaal eruit diende te zien en hoe ze de taalnormen en -regels voor het Standaardnederlands vaststelden. Uit verschillende varianten verhieven ze één bepaalde vorm tot standaardtaal. Soms introduceerden ze een nieuw, gekunsteld onderscheid, zoals tussen 'hen' en 'hun' of tussen 'waaronder' en 'onder wie'. In dit boek wordt duidelijk dat de vorming van een standaardtaal mensenwerk is. Daarbij nuanceert Nicoline van der Sijs bestaande aannames, zoals het belang van de Statenvertaling voor de ontwikkeling van de standaardtaal. Bijzondere aandacht krijgt de inbreng van de verschillende Nederlandse dialecten en het Duits in het Standaardnederlands. Ook recente ontwikkelingen komen aan bod, zoals verschillen tussen de standaardtaal in Nederland en Nederlandstalig België.
Historical linguistics --- Dutch language --- historical linguistics --- Nederlands --- geschiedenis --- linguïstiek --- taalgebruik --- 803.93-02 --- 803.93-02 Nederlands. Nederlandse taalkunde--?-02 --- Nederlands. Nederlandse taalkunde--?-02 --- Standard language --- Néerlandais (langue) --- Standardization --- History. --- Histoire. --- Normes. --- Variation linguistique. --- Normes de référence.
Choose an application
Een correct gespelde tekst maakt een goede indruk op je lezers en is een must in een professionele context. Maar hoe vervoeg je al die werkwoorden ontleend aan het Engels? Welke woorden schrijf je aan elkaar en welke niet? De auteurs zetten de regels en uitzonderingen op een rijtje en maken zo komaf met al je twijfels. Na elk onderdeel kun je je kennis testen met de vele oefeningen.Spijker je spelling bij is deel van een reeks die je helpt je kennis van het Nederlands te verbeteren.https://www.lannoo.be/nl/spijker-je-spelling-bijhttps://www.lannoo.be/nl/spijker-je-spelling-bij
Didactics of languages --- Orthography --- Dutch language --- Cursus bachelor in de Journalistiek --- Cursus bachelor in het Communicatiemanagement --- Nederlands --- Spelling --- spelling --- PXL-Education 2020 --- Nederlands taalgebruik --- Didactics of Dutch --- Taalvaardigheid --- Spellingcontrole --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- taalvaardigheid --- Taalproblematiek --- Oefenprogramma --- Werkwoordspelling --- Nederlandse spelling --- 842 --- Bachelor in de journalistiek --- Bachelor in het communicatiemanagement --- Nederlandse taal --- 800
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|